Error message

  • Deprecated function: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in include_once() (line 1439 of /home/science2016/public_html/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 3557 of /home/science2016/public_html/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in include_once() (line 1439 of /home/science2016/public_html/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 3557 of /home/science2016/public_html/includes/bootstrap.inc).

Застосування некаталітичної оксидаційної десульфуризації для одержання дизельних палив з покращеними мастильними властивостями

Serhiy Pysh’yev
DOI: 
https://doi.org/10.23939/chcht06.02.229
AttachmentSize
PDF icon full_text.pdf121.32 KB
Abstract: 
Здійснено знесірчування дизельних фракцій внаслідок їх окиснення повітрям без каталізаторів за присутності води. Продукти окиснення сірчистих сполук з оксидату вилучали адсорбцією або комбінацією адсорбції та перегонки. Зразки знесірчених дизельних фракцій після оброблення їх лугом аналізували у відповідності до нормативних документів. Порівняно мастильні властивості вихідної сировини (прямогонна дизельна фракція і гідрогенізат), знесірченої прямогонної дизельної фракції (ЗПДФ), гідрогенізату з додатками ЗПДФ, а також двох зразків фр. 553–623 K, очищених за присутності води та без неї.
References: 

[1] US Environmental Protection Agency, Air and Radiation, EPA420-R-99-023, December 1999.
[2] Directive of the European Parliament and of the Council, Brussels COM, 2001, 11.05.
[3] Worldwide Fuel Charter, Fourth Edition, September 2066.
[4] http://www.epa.gov/fedrgstr/EPA-AIR/2001/April/Day-13/a8927.htm.
[5] United States Environmental Protection Agency, February 2001.
[6] Dixson-Decleve S.: World Refining, 2004, 14, 19.
[7] Czech Refiner Claims 10-ppm Sulphur Fuels Production, Anonymous. World Refining, 2005, 15, 14.
[8] Singapore Planning 50-ppm Sulphur Diesel Requirement. Anonymous. World Refining, 2004, 14, 20.
[9] Mexico: Government Agencies to Present Scheme on National Gasoline, Diesel Desulphurization. Anonymous. World Refining, 2005, 15, 11.
[10] Peru Planning 50-ppm Sulphur Diesel Requirement for 2011. Anonymous. World Refining, 2005, 15, 9.
[11] South African Refinery Planning 50-ppm Sulphur Fuels Investment in 2010. Anonymous. World Refining, 2004, 14, 18.
[12] Australia to Review 2010 Supply, Demand of 10-ppm Sulphur Gasoline, Anonymous. World Refining, 2005, 15, 14.
[13] Babich I. and Moulijn J.: Fuel, 2003, 82, 607.
[14] Anisimova A. and Tarakanov A.: Ross. Khim. Zh., LII, 32.
[15] Antonyshyn V. and Gumenetskyy V.: Visnyk NU “LP”. Khimiya i Khimichna Tehnologiya, 1974, 82, 94.
[16] Lazorko O., Bratychak M. and Pysh’yev S.: Chem. & Chem. Techn., 2008, 4, 309.